Active Cues een Utrechts bedrijf op weg naar succes

De Utrecht naar Duitsland Business Award werd gewonnen door een jonge Utrechtse onderneming Active Cues (www.activecues.com) aan het Jaarbeursplein 6 op de 5e verdieping.
In minder dan een jaar tijd zijn de drie grondleggers, Hester Le Riche, Sjoerd Wennekes en Mathijs Konings, doorgegroeid naar 17 medewerkers. Een schitterende prestatie gebouwd op het succes van de Tovertafel. De Tovertafel is voortgekomen uit een 4-jarig PhD-project om ouderen op speelse wijze te stimuleren tot sociale en fysieke (inter)actie. Een box die boven de bestaande (eet)tafel wordt opgehangen bevat onder andere een computer, beamer en bewegingssensoren. De box projecteert interactie lichtanimaties op de tafel die mensen letterlijk en figuurlijk in beweging brengen en die reageren op hun hand- en armbewegingen. Op deze natuurlijke manier heeft het spelen een positieve invloed op hun gezondheid en persoonlijke ontwikkeling. Kortom een nuttige, maar vooral ook aangename manier om te “spelen” voor mensen die zorg nodig hebben in het leven.Bij een jong snelgroeiend bedrijf horen dito ambities. Ze willen de wereld veroveren en daar hoort export bij.
In eerste instantie werd de stap naar België gemaakt. Leuk, maar België is niet zo groot. Dus van daaruit kwam als logische tweede stap Duitsland naar voren. Duitsland is alleen geen Nederland. Duitsers zijn ook kritische consumenten. Dus dat vraagt voorbereiding, want de spelregels zijn daar net even anders. Mede met de steun vanuit het Utrecht naar Duitsland project, onder andere geïnitieerd vanuit MKB-Utrecht, wordt nu hard gewerkt aan de betreding van de Duitse markt.
Dat gaat voorspoedig. Gezien de grootte van de Duitse markt is ervoor gekozen dit Bundes land voor Bundes land te realiseren. De start in 2016 tot diep in 2017 en mogelijk daarna. Een prachtig doel dat Active Cues veel naam, faam en omzet zal brengen. Naast Duitsland worden de pijlen ook op Groot-Brittannië en de Scandinavische landen gericht. En als dat goed gaat, wordt de sprong over de oceanen naar Noord-Amerika en Japan gewaagd. Daarnaast gaat de productontwikkeling door. De bestaande producten moeten steeds aan de lokale smaak en gebruiken worden aangepast. Want de verschillende doelgroepen vragen veelal een eigen benadering van hun “games”. Het is een volle agenda waarvan we het vertrouwen hebben dat het een mooi succesverhaal wordt. Als MKB-Utrecht wensen wij Active Cues daar heel veel plezier en succes bij.
En wilt u nu ook succesvol gaan exporteren naar Duitsland, neem dan contact op. Graag helpen wij u in de juiste richting.
Deel dit verhaal, kies je platform!
Share

Over de schrijver:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *